הכרה מאוחרת: יוענק אות מערכה ללוחמים בתקופת הלחימה בלבנון

קובי פינקלר No Comments on הכרה מאוחרת: יוענק אות מערכה ללוחמים בתקופת הלחימה בלבנון

הוועדה בראשות שאול מופז המליצה להעניק אות מערכה ללוחמים בתקופת בלחימה בלבנון. הרמטכ"ל אימץ את החלטת הוועדה והיא תעבור לידי אישור שר הביטחון בני גנץ

צהל כשנכנס ללבנון צילום: דובר צה"ל
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

צדק היסטורי. היום (ד'), אימץ הרמטכ"ל אביב כוכבי, את המלצת הוועדה שמינה בראשות רב-אלוף (מיל׳) שאול מופז, להעניק אות מערכה לתקופת הלחימה של צה"ל בלבנון. הרמטכ"ל הדגיש כי זהו צעד חשוב וערכי, המבטא הוקרה עמוקה לשירותם של דורות רבים אשר הגנו על גבולה הצפוני של המדינה ואזרחיה.

הוועדה המליצה להכיר בתקופת הלחימה בלבנון כמערכה שתיקרא "המערכה ברצועת הביטחון בלבנון". כמו כן, המליצה לקבוע הענקת אות מערכה לתקופת הלחימה של צה"ל בלבנון, שהוגדרה בין התאריכים 30 בספטמבר 1982 ל-24 במאי 2000.

האות יוענק, לפי ההמלצה, לכל מי שנטל חלק בלחימה או במאמץ הנלווה ללחימה, על פי עקרונות וקריטריונים שייקבעו בצה"ל בהמשך, ולא לכלל המשרתים בצבא באותה העת.

המלצת הרמטכ"ל תובא לאישור שר הביטחון. אם שר הביטחון יאשר את ההמלצה, היא תובא לאישור ועדת השרים לענייני טקסים וסמלים.

הרמטכ"ל הודה לחברי הוועדה על עבודתם ועל הבחינה המעמיקה והיסודית בנושא.

הוועדה מונתה על ידי הרמטכ"ל, באישור שר הביטחון בני גנץ, לפני מספר חודשים. חברי הוועדה: נשיא בית הדין הצבאי לערעורים, אלוף דורון פיילס; ראש אגף כוח האדם, אלוף מוטי אלמוז; מפקד הגיס הצפוני ומפקד מערך התמרון, אלוף יעקב בנג'ו; מפקד המכללות הצבאיות, אלוף איתי וירוב; אלוף (מיל') עידו נחושתן; אלוף (מיל') משה קפלינסקי; אלוף (מיל') גיורא איילנד; תת-אלוף (מיל') סוזי יוגב.



0 תגובות